Tanzania verslag - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Stefanie Proost - WaarBenJij.nu Tanzania verslag - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Stefanie Proost - WaarBenJij.nu

Tanzania verslag

Door: Stefanie en Steven

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

04 December 2010 | Tanzania, Dodoma

Tanzania 16 oktober 2010 – 18 oktober 2010

Passing through

Tanzania hebben we voor verschillende redenen niet echt bezocht:
- We hebben enige tijd met het idee gezeten om terug naar huis te rijden en dan zouden we terug naar Tanzania komen.
- We zijn de grens overgestoken in het uiterste westen van het land. De meeste toppers voor een toerist liggen in het centrum en het oosten van het land.
- En nog andere kleinere niet benoemingswaardige redenen die tot het besluit zijn gekomen om dit land gewoonweg te doorkruisen om asap de grens met Malawi te bereiken.

Wisten jullie dit al:

- In Tanzania hebben we ietje meer dan 1200 km gereden op 3 dagen. Waarvan bijna de helft op onverharde wegen. En waarvan we bijna 30 uren in de wagen hebben doorgebracht.
- In Uganda de souveniers het goedkoopst waren en in Malawi het leukst.
- Onze ijskast reeds 4 maal gemaakt is geweest aan een lek in het koelingssysteem. En we het nu vertikken om het nogmaals te laten maken omdat we geen vertrouwen meer hebben in de zogezegde koeling mechaniekers.
- We slechts 2 lekke banden hebben gereden met de toyota.
- De verkeersregels hier met een korrel zout genomen kunnen worden
- De afrikaanse vrachtwagen chauffeurs, ondanks het lak een duidelijke verkeersregels, zeer hoffelijk zijn in het verkeer. En steeds vertragen om een sneller voertuig voorbij te kunnen laten gaan.
- Er niet altijd wc-papier in de toiletten ligt. En je dus steeds zelf moet meenemen om niet voor een genante handbeweging te komen staan.
- In vele landen rijden we zonder verzekering.
- In Tanzania hebben we een bekeuring gekregen voor snelheid. Niet te verwonderen met Steven achrer het stuur. We hebben na onderhandelen met de politieman de boete kunnen afdingen tot 5 euro.
- In Ethiopie de kinderen effectief met stenen gooien naar toeristen voertuigen.
- In Egypte we bij een lokale bakker zo verrast zijn geweest omdat we niets moesten betalen.
- De duinen in Libie vonden we eigenlijk toch echt wel te zot.
- Tunesie en Ethiopie zouden we aan iedereen aanraden.
- Stefanie geeft de residentiele honden van de campsites waar we verblijven steeds een naam: zo hebben we reeds booster, poepie, loebas.
- Vanaf Kenia wordt er links van de weg gereden.
- In Ethiopie hebben we onze auto batterij eruit moeten halen om de generator van de ATM automaat te kunnen laten werken.
- Stefanie loopt al vele kilometers met sandalen gemaakt van autobanden. Nog zotter: ze heeft een armband van olifantenhaar.
- In Egypte hebben ze ook verkeerdrempels – alleen zijn deze niet zo goed aangegeven en zijn ze verradelijk kort en hoog. Steven had er weeral een te laat opgemerkt en moet alles dichtgooien om er niet over te vliegen. Toevallig is dit net aan een controle post. De politie/ leger officieren zijn allemaal op hun hoede met geweer in aanslag. We zwaaien en lachen vriendelijke en worden al een geluk niet gestopt.
- Er worden steeds minder fotos getrokken.
- Steven zijn haren heeft kort geschoren te Kenia en het nu terug laat groeien.