8 dagen fietsend door Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Stefanie Proost - WaarBenJij.nu 8 dagen fietsend door Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Stefanie Proost - WaarBenJij.nu

8 dagen fietsend door Beijing

Door: Stefanie en Steven

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

20 September 2007 | China, Beijing

S morgens aangekomen in Beijing met de nachtbus vanuit Erlian (grensstadje) leek het een mistige ochtend maar later bleek duidelijk dat deze stad ondergedompeld is met een gigantische laag smog. Een mooie blauwe lucht is hier echt een rariteit. Met belangrijke aangelegenheden of bezoeken (Olympische spelen,...) wordt de industrie stilgelegd. De wolken worden op een of andere manier kapot geblazen zodat een mooie blauwe hemel tevoorschijn komt.

De meest ideale manier om Beijing te verkennen leek ons met de fiets. Het merendeel van de fietspaden zijn een onderdeel van de weg gescheiden door een witte lijn. Het verkeer is hier zo hectisch dat zelfs de bussen en taxis gebruik maken van de fietspaden. Aan de kruispunten met lichten mag er altijd naar rechts worden doorgereden. Zodat het fietsen een ware overlevingsstrijd wordt. Belangrijkste wapen tijdens de fiesttocht is de bel en natuurlijk het betere duuw en trek werk!

Deze megapolis heeft al bij al ons hart gestolen. Je kan hier zowel heel budget reizen als luxueus. Lekker kuieren door de gezellige hutongs, marktjes afschuimen op zoek naar good fake en nutteloze hebbedingetjes en je ogen uitkijken naar die bizarre chinezen. Dikwijls hebben we de indruk dat wij meer de attractie zijn dan de chinezen voor ons. Meermaals stopten ze hun kleine spruit in onze armen om een kiekje te maken. We zullen in meerdere huiskamers aan de muur pronken.

Een bezoek aan de verboden stad, het zomerpaleis en de chinese Muur zijn een must! Natuurlijk ook Beijing duck gegeten!

Naar aanleiding van de Olympische spelen zijn veel historische gebouwen under construction. Wat soms teleustellend is bij het bezoeken ervan.

Ondertussen reizen we verder richting het Zuiden. Eerst staat Datong op de planning, dan Pingyao en Xian.

Bedankt aan iedereen voor de leuke reacties.

Vele groeten en kussen
Stefanie en Steven

• 20 September 2007 - 13:02

Dave & Line:

Wanneer komen nu eigenlijk die eerste foto's???

• 20 September 2007 - 13:20

Stefanie:

Hey Dave en Line,

in internet cafe lezen ze geen CD.

reserveren jullie 2 bedden in Harmony voor morgen? serieus he!

• 20 September 2007 - 13:23

Dave & Line:

Ja, we zitten nu in de guesthouse en zullen het eens navragen. Deze morgen was alles vol.

• 20 September 2007 - 13:27

In orde,

Ze komen jullie morgen afhalen aan het treinstation en zullen een papiertje met jullie naam hebben.

Jullie slapen in een dorm van 4 personen... samen met ons :-)

Het is 40Y per persoon per nacht.

Tot morgen (alweer)

• 20 September 2007 - 13:37

Steven:

merciekes :-))

• 20 September 2007 - 13:58

Dave & Line:

Moest je er nog zijn, Pingyao is echt gezellig.

En.... we sliepen in de trein boven de NZ'ers :-)

• 20 September 2007 - 14:48

Mille:

Ha eindelijk foto's !!! :-)

• 21 September 2007 - 22:16

Roy:

Aaaah,

Alles gaat goed daar zie ik? Alé Steven, misschien kun je nu je daar toch in de buurt bent ineens de nieuwe Ineos plant mee opstarten? :D

Alé, nu je weg bent Stefanie, gaat het op de Startpeople administratie toch ni echt goed zenne ;-). Niets anders als last. Al een chance zijn uw collega's erg behulpzaam!

Nog veel succes met jullie rondreis, hier in België is het nog altijd the usual! Zorg maar dat de dagen tellen!

Nog veel plezier alvast! Groetjes!

• 23 September 2007 - 06:01

Jason,Nathan & Maili:

Hey daar,
    Al fietsend nu... op die foto is tuning daar ook in. Pimp my bike!
    De locatie op de foto's lijkt me zaalig maar dat zullen alle locaties wel zijn nietwaar.
    Ik hoop dat alles nog steeds alleen maar beter wordt voor jullie. Hou ons op de hoogte en hopelijk nog veel foto's.
    Groetjes vanuit het zonnige België:d

• 23 September 2007 - 14:15

Capt Jannice:

Aha, beijing duck en... "geweldig"? Je kan er ook cockroaches, visseogen, hondepenissen en andere culinaire hoogstandjes verorberen heb ik vernomen (jaja, allen daarheen!)

lang leve "the good fake"
    groetjes vanuit the DRC

• 24 September 2007 - 19:42

Rob:

Hey deze site is top leuke verslagen en foto's echt toppppppppieeeeee
    wacht in spanning op de volgende verslagen .

Ps.Die foto's komen precies uit een of andere film .

Enjoy and see y soon

ROB

• 24 September 2007 - 20:35

Atos:

Gek hoor jullie op het randje van een muur en dan nog wel een chinese. Mooie foto. Stefanie zat jij er gerust op ? Je houdt Steven stevig vast, misschien had hij bang om te vallen dus Stefanie jij bent hier de held. Fijn dat jullie samenreizen met Dave en Line, zien er leuke mensen uit. Geniet maar vlug verder. Tot de volgende.

• 26 September 2007 - 11:11

Marie:

Hey Stefanie en Steven,

Alles goed naar wens daar zo te horen, ben ik blij om! Lijkt me absoluut de moeite waard jullie reis!
    Knappe foto's ook!
    Hier missen jullie niks, buiten het typische grijze Belgische weer...
    Wat wel super is, is dat ik mijn eerste eigen autootje gekocht heb!Joepie, eindelijk mobiel!

Dikke kussen en stel het goed daar!

Marie

• 04 Oktober 2007 - 19:20

Johan M:

he steven stefanie.
    steven je mag wel een beetje lachen op de foto.
    het is wel leuk zo een beetje met zijn alle reizen, maar het zou wel leuker zijn als ik er zelf zou zijn .
    geniet er van en laat jullie niet afzuipen o steven nog een gelukkige verjaardag x x x...

• 09 Oktober 2007 - 09:26

Mil:

Hello amigos

Ik geef vrijdag samen met Eline een te gek feestje in het Huis Van Augustijn voor onze verjaardag,
    en ik wou toch even zeggen dat we het héél jammer vinden dat jullie er niet bij kunnen zijn!
    Uiteraard vertoeven jullie in betere oorden dan hier dus spijt gaan jullie er niet van hebben, maar toch hadden we jullie er graag bij gehad, maar helaas ...

Verder nog veel plezier ginder en we zullen er ene drinken op jullie, of meerdere zelfs !!!

Gr.
    Mil & Eline

• 13 Oktober 2007 - 21:27

Gringo:

ola amigos,heb gisteren den dennis gezien op 't feestje in huize augustijn en hij sprak over jullie site,was heel curieus daarom dat ik is kom piepen.ziet er goed uit,af en toe is ne cultuurshock zult ge daar ook wel is meemaken denk ik maar dat maakt 't all zo interesant,als ge da ni wilt kunt ge beter in benidorm op't strand gaan liggen.wens jullie nog veel avontuur en take care

ciao gringos

• 17 Oktober 2007 - 07:39

Evelyne Gevers:

Hallo Stefanie en Steven
    Jullie reis lijkt geweldig te zijn! Leuk om jullie te volgen via berichten. Proficiat voor jullie website: great! Binnenkort zitten jullie in Vietnam: daar was ik in maart ll: een héél mooi land en vriendelijke mensen. Geniet ervan
    groetjes

• 30 Oktober 2007 - 07:55

Veronique Usgpeople:

ik sta in bewondering dit is real live en zeggen dat jullie nog verder samen kunnen genieten.knuffels veke