Dames............roule roule - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefanie Proost - WaarBenJij.nu Dames............roule roule - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefanie Proost - WaarBenJij.nu

Dames............roule roule

Door: Stefanie en Steven

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

07 Februari 2008 | Thailand, Bangkok

Sabaideeka,

in Bangkok aangekomen hebben we even moeten zoeken naar een tof geusthouse. We hadden geen zin om Britt en Sarah op te wachten in een gevangeniscel zonder raam en zonder allure. Na wat rondzoeken vonden we een houten huisje waar enkele kamers werden verhuurd en we waren meteen verkocht voor de familiale sfeer.

Volg ongeduld hebben we de twee dames opgewacht. De vlucht had Britt zeker geen wind eieren gelegd: bleke teint en opgezwollen voeten. Door de warmte en te weinig slaap op het vliegtuig heeft ze zich de eerste dagen moeten aanpassen aan een ander ritme. Al snel kreeg ze de benaming pannekoek omdat ze wat flauwkes was.

Na 2 dagen Bangkok hebben we de bus genomen naar de regio van de brigde over the river Kwai. Dit stond op het verlanglijstje van Britt dus ze kwam er snel weer bovenop. De brug zelf stelt niet zoveel voor maar het feit dat we er in het donker over zijn gewandeld gaf wel een griezelig gevoel. Het stadje daarentegen heeft een echte backpackers sfeer met gezellige kroegjes en restos.

Doel van de reis was ook enkele dagen strand. Het eiland Ko Toa is nog het minst populated en sprak ons daarom het meest aan. Hier hebben we genoten van het super mooie strand, met zijn alles gaan snorkelen en met een rotte mountainbike helling op en af gereden terwijl iedereen een brommer huurt. Wat hebben we die dag afgezweet... Door het hoge machogehalte denken vele gasten dat ze goed kunnen rijden met zo'n ding maar door de slecht wegligging hebben we geregeld enkelen op hun bek zien gaan.
Ik had van thuis een onderwatercamera gekocht en we hebben ons hiermee ontzettend geamuseerd en er zijn enkele toffe kiekjes uitgekomen.

Om het eiland te verlaten moet je een boot nemen naar het vaste land. De nachtboot waar wij een plaats hadden gereserveerd bleek een gammel ding te zijn met 120 bedden in het ruim die echt dicht bij elkaar lagen. We hadden al in gedachten om te tossen wie aan de buitenkant moest liggen maar we hadden geluk dat aan 1 kant niemand lag. Zo hadden we plaats voor 5. Sarah en ik (Stefanie) hebben normaal gezien geen last van reisziekte maar eenmaal vertrokken werden wij als eerste getroffen door een vlaag van misselijkheid. Al bij al hebben we op deze gammele boot redelijk goed geslapen.

Het nationaal park Khao Sok was onze volgende stop. Een straat van 2 km leidt tot de ingang van het park waar je op elke hoek een resort of guesthouse tegenkomt. We stopten bij een plek waar er slechts 4 bungalows stonden en de eigenaar gaf ons direct een goede prijs (lees: spotgoedkoop)Na het uitpakken bestelden we een drankje in de bar en de eigenaar rijdt weg om het gevraagde in de supermarkt te gaan halen. Achteraf kwamen we te weten dat deze keet te koop stond.
Britt en Sarah hadden die nacht gezelschap van een grote witte kikker. Geen van hen dacht eraan om hem te kussen....
Diezelfde dag een trekking geboekt van 3 dagen in het park. Smorgens kwamen onze gids Joy en zijn kameraad Saab ons oppikken. We waren nog maar net vertrokken of de fles whiskey werd al bovengehaald. Gedurende de hele trip waren ze beneveld door de genotsmiddelen. Ze waren vol ongeloof dat we in dit verlaten gat waren terechtgekomen en bieden ons voor dezelfde spotgoedkope prijs een verblijf in hun bungalow park aan als we terug zijn van de trekking. Eerst langs de markt en dan werden we op een longtail boot gezet die ons de komende dagen zou vervoeren. Een groot deel van het park is door de aanleg van een dam onder water gezet met dieptes van om en bij de 80 meter! Naargelang de seizoenen kan dit waterniveau tot 30 meter verschillen. Vele gezinnen hebben deze regio dusdanig moeten verlaten maar het park heeft er wel veel allure mee gewonnen. Duizende karstgebergten rijzen op uit het heldere water.
Aangekomen bij onze verblijfplaats zijn we allen kompleet verrast: drijvende hutjes.
Na een uitgebreide lunch waren we klaar voor een inspanning. Tijdens de jungle tocht hebben we geen wilde dieren kunnen spotten buiten prachtig gekleurde vlinders. De tocht bracht ons naar een grot waar we doorheen zullen wandelen. Met zaklamp in de hand begeven we ons de grot in niet wetende wat ons te wachten staat. Hoe kleiner de natuurlijke lichtval, hoe dieper we binnen traden in een onbekende wereld. Omringd door ontelbare vleermuizen. We hebben Brit die onzettend veel schrik had echt moeten aansporen om door te gaan. Wandelen doorheen kloven, water stromen ingaan met rugzak boven je hoofd,...we voelden ons echte speleologen. Een van de meest fantastische ervaring die we tijdens deze reis mochten ondernemen! Blij dat we dit konden delen met dierbaren.
Elke dag bij valavond en bij zonsopgang voeren we naar een rustige plek om wilde dieren te spotten. De Hornbill vogel is een fantastisch dier met een opmerkelijke orange snavel. Deze heeft ons meermaals boven het hoofd gevlogen. Een romantisch maar wrede realiteit is dat deze vogels gedurende hun hele leven bij 1 partner blijven. Als de ene het leven laat dan ontneemt de andere zich ervan door zo hoog mogelijk te vliegen totdat hij het bewustzijn verliest en naar beneden te pletter stort.
De Gibbon apen lokten ons door hun prachtige gezang maar lieten zich moeilijk zien. Af en toe een beweging in de bomen en een korte glimps is al wat ze ons gunden. Maar de gedachte dat we omringd waren door deze schuchtere apen geeft een fantasisch gevoel.
Hoewel deze regio zeer goed te bereiken is met het openbaar vervoer hebben nog niet veel touristen deze plek gevonden. Des te beter voor het behoud van het park.

Krabi is ons volgende plaats waar we enkele dagen zullen vertoeven en tevens afscheid hebben moeten nemen van Britt en Sarah. Hier vonden we een bungalow met kleine kitchenette (waterkoker, koelkast) airco, 2 bedden en een terras. Hier hebben we 5 dagen elke ochtend op het terras ontbeten.
Deze badplaats is de number one van de wereld als het gaat over rockclimbing. Steven heeft hier een 3-daagse curcus voltooid met bedoeling om erna zelfstandig te mogen klimmen. Wij, de meisjes zijn hem 2 halve dagen komen vergezellen. We moeten toegeven dat het echt een super sport is. Zowel spiercontrole als tactiek zijn belangrijk. Alsook het enorme verantwoordelijkheidsgevoel dat ermee gepaard gaat. De lokaties waar je kan klimmen zijn fantastisch mooi. Je hangt te bengelen aan een berg met helderblauw water onder je.
Buiten de 2 halve dagen klimmen hebben we een boottochtje gemaakt naar een van de mooiste eilanden van Krabi. Pootje baden in een ontdiepe appelblauwzeegroene baai werden we direct omringd door een school gekleurde visjes. Kwam dit doordat iemand van ons in het water had geplast...rara wie was het?! Br...
Krabi was een goede combinatie van activiteiten en lekker zonnebaden.

Het was een super fantastische tijd en voor ons een beetje vakantie tijdens onze vakantie...

Tot in Maleisie.
SenS

• 07 Februari 2008 - 05:40

ZORBA:

Tof verslag zeker met de leuke dames erbij. Misschien komt er nog wel eens bezoek????? Het zou tof zijn voor jullie. Hou jullie goed en tot later.

• 07 Februari 2008 - 07:48

Traveljunk Leo:

Mooi verslag! Ik krijg direct heimwee naar Thailand. Gelukkig gaan we binnenkort relaxen en duiken op de Filipijnen. Nog veel reisplezier toegewenst.

Leo
    www.traveljunkies.nl

• 07 Februari 2008 - 15:00

Edwin En Sandra:

Allez, op naar de volgende hemel op aarde

• 08 Februari 2008 - 08:07

Atos:

Nu de zon hier schijnt op deze koude vrijdagmorgen en ik jullie verslag lees, kan ik alleen maar wegdromen. mmmmmmm
    Graag tot in Maleisie

• 13 Februari 2008 - 13:52

Sarah X:

supercoole waterfoto's! wij moeten ze hier snel eens laten ontwikkelen! Ben benieuwd naar Maleisie. Hier was het dit weekend ook genieten van de zon, maar bon, tzal nog wel een verschil van zo'n 20 graden zijn met wat jullie daar op jullie snoet hebben!
    x

• 22 Februari 2008 - 09:19

Tante Martine:

Als ik jullie verslag lees heb ik spijt dat ik geen vogel ben anders kon ik jullie eens op zoeken.
    Vele groetjes tante Martine en nonkel Cris

• 24 Februari 2008 - 08:25

Jana Siko:

mooie foto jij in het water stefanie.jullie zien toffe dingens.hou het rustig en veilig.kusjes van ons....