Europa verslag - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Stefanie Proost - WaarBenJij.nu Europa verslag - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Stefanie Proost - WaarBenJij.nu

Europa verslag

Door: Stefanie en Steven

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

25 Augustus 2010 | Kenia, Nairobi

Europa 8 mei 2010 – 14 mei 2010

Zaterdagochtend 8 mei zijn we dan effectief vertrokken. Misschien nog niet helemaal optimaal gepakt en gezakt maar we konden niet verder blijven uitstellen. Met het idee dat we tijdens de reis nog ruimte genoeg zullen hebben om alle bagage optimaal te verdelen in de terreinwagen. Ook hebben we enkele kleine annpassingen aan de wagen en de motor opzij geschoven. Deze zullen onderweg gefine-tuned worden.
Johan klaar op de motor en ik en Steven in de Toyota rijden we richting Duitsland, dan Oostenrijk om zo in Italie via Sicillië de overzet te nemen naar het afrikaanse continent.

Nog geen 20 minuten zijn we onderweg wanneer Steven in zijn achteruitkijkspiegel Johan niet meer ziet. Ondanks de aankoop van 2 portofoons waardoor er een communicatie mogelijk is tussen de 2 voertuigen kunnen we Johan niet oproepen. Hij zal te ver buiten bereik zijn.
Daar we natuurlijk nog onze gsm's op zak hebben krijgen we na een tijdje Johan aan de lijn. Hij staat met zijn motor aan een tankstation op de E17.
We zijn ons bewust dat een beetje meer voorbereiding van kleine praktische zaken (oa testing van de portofoons, de beiden gps'en op elkaar afstemmen, ...) geen kwaad had gekund.
Maar het kwaad is niet geschaad.

Hopend om na een 3 tal dagen in het Zuiden van Italie aan te kunnen komen hebben we al snel ingezien dat onze Toyota (hoewel oer-degelijk maar) niet zo vinnig is. We houden het op een maximun snelheid van 100 km per uur. Indien we sneller rijden stijgt het verbruik sky-high.
Met Johan in ons kielzoog rijden we verder en komen we dag 3 aan in Italie. Het landschap begint andere vormen te krijgen. De vakantie kan beginnen!

Onze pas gekochte gps heeft in Belgie een 3600 km proef gedraaid maar hier in Italië beginnen we hem te apprecieren en beter onder de knie te krijgen. Vlotjes navigeert hij ons van de ene camping naar de andere.

Elke dag ziet er een beetje hetzelfde uit: rustig opstaan, uitgebreid ontbijten, rijden, tanken, lunchen, rijden, nogmaals tanken en na een welverdiende zelfgemaakte avondmaal het tentje in.
Vanaf Tunesië zullen onze dagen zeker spannender ingevuld worden!

• 26 Augustus 2010 - 06:32

Zorba-warre:

Hallo Steven, Stefanie en Johan.

fijn dat jullie nu deze site in gebruik nemen, kunnen we in de toekomst toch nog enkele verslagen van jullie verwachten. We wensen jullie fijne Safarietochten toe en zeker een gelukkige verjaardag voor Steven.
    ZORBA